18 خواص و فواید ویتامین E برای جلوگیری از سفیدی مو و پیری پوست

18 properties and benefits of vitamin E to prevent gray hair and skin aging

18 خواص و فواید ویتامین E برای جلوگیری از سفیدی مو و پیری پوست، ویتامین E برای موها عالی است و خواص آن در جلوگیری از سفید شدن مو و درمان موخوره بی نظیر است، اما خواص بسیار خوب دیگری نیز برای پوست و مو دارد. در این مقاله از سلام یار، به بهترین فواید ویتامین E برای پوست می‌پردازیم.

فهرست مطالب پنهان

18 مورد از بهترین فواید ویتامین E برای پوست، مو و سلامت

ویتامین E یک داروی شگفت‌انگیز است که می‌تواند طیف وسیعی از مشکلات قلبی و خونی، از جمله انسداد شریان‌ها، فشار خون بالا، رگ‌های سفت شده در پاها، رگ‌های واریسی، دیابت و عوارض مربوط به آن و بیماری‌های عصبی از جمله درمان آلزایمر و زوال عقل را درمان کند.

همچنین این ویتامین برای چشم مفید است و معمولاً برای درمان پوست خشک و ترک خورده استفاده می شود و به طور فزاینده ای در تمام محصولات مراقبت از پوست دارویی یافت می شود. ویتامین E یا آلفا توکوفرول یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که عمدتا در سبزیجات برگ سبز، آجیل و دانه ها، غذاهای دریایی و میوه ها یافت می شود.

در ادامه این بخش از سلامت و زیبایی، سلام یار خواص و فواید ویتامین E برای پوست و مو خواهیم گفت، مکمل های ویتامین زمانی تجویز می شوند که بدن شما به دلایلی قادر به جذب مواد مغذی از رژیم غذایی معمول شما نباشد. استفاده موضعی از ویتامین E به شکل عصاره روغنی که برای پوست و موی شما استفاده می شود می تواند برای رشد و تغذیه آنها مفید و موثر باشد.

1. ویتامین E پوست خشک را مرطوب می کند

چند قطره روغن ویتامین E را با لوسیون مرطوب کننده شبانه خود مخلوط کنید و قبل از رفتن به رختخواب آن را به بدن خود بمالید.

احتیاط:
اگر پوست نرمال یا چرب دارید، باید توصیه های متخصص پوست را رعایت کنید.

2. ویتامین E از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند

ویتامین E احتمال پیری، چین و چروک و افتادگی پوست شما را معکوس می کند و آن را جوان و سفت نگه می دارد.

3. درمان آفتاب سوختگی با خواص فوق العاده ویتامین E

ویتامین E همچنین می تواند به درمان سریع آفتاب سوختگی کمک کند.

دستورالعمل ها: چند قطره روغن ویتامین E را به آرامی روی سوختگی خود بمالید.

4. خاصیت روشن کنندگی لکه های تیره در ویتامین E

لکه های تیره می توانند در اثر عوامل مختلفی مانند آسیب رادیکال های آزاد، پیری، مشکلات کبدی و غیره ایجاد شوند. ویتامین E می تواند چنین مشکلاتی را کاهش دهد. کپسول ها را پاره کنید و با لوسیون بدن یا روغن حامل دلخواهتان مانند روغن زیتون مخلوط کنید. سپس آن را روی نقاط تیره بدن خود بمالید تا زمانی که لکه ها بسیار روشن تر شوند، این کار را یک بار در روز انجام دهید.

18 خواص و فواید ویتامین E برای جلوگیری از سفیدی مو و پیری پوست

5. ویتامین E به عنوان یک عامل پاک کننده عمل می کند

ویتامین E همچنین به از بین بردن کثیفی، کثیفی و سایر ناخالصی ها کمک می کند و در عین حال تعادل چربی پوست شما را حفظ می کند. چند قطره روغن ویتامین E را روی یک پد پنبه ای برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید و این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

6. ویتامین E خشکی ناخن ها را بهبود می بخشد

روغن ویتامین E یک درمان موثر برای ناخن های خشک و ترک خورده است. چند قطره روغن ویتامین E را روی ناخن های خشک خود بریزید و آن را ماساژ دهید.

7. درمان ترک و چین و چروک با خواص ویتامین E

روغن ویتامین E برای به تاخیر انداختن علائم کشش و چین و چروک مفید است. استفاده منظم از این روغن روی ترک ها و چین و چروک ها به همراه حرکات ملایم ماساژ باعث کاهش این علائم می شود.

8. بهبود تاول های تبخال با ویتامین E

روغن ویتامین E برای مهار و کاهش تبخال شناخته شده است. یک کپسول روغن ویتامین E را سوراخ کرده و مستقیماً روی زخم سرد بریزید.

9. فواید ویتامین E برای رشد مو

ویتامین E رشد مو را تحریک می کند. ویتامین E فولیکول های آسیب دیده مو را ترمیم می کند و باعث رشد موهای سالم می شود. کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و عصاره آن را با روغن نارگیل گرم یا روغن زیتون مخلوط کنید. سپس موها و پوست سر خود را با این مخلوط ماساژ دهید. بگذارید حدود 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

10. ویتامین E از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند

روغن ویتامین E در کند کردن روند پیری بسیار موثر است، چه برای پوست و چه برای موهای شما.

11. ویتامین E روشن کننده مو

روغن موهای خود را با روغن ویتامین E به طور مرتب ماساژ دهید و آن را با شامپو حالت دهنده خود مخلوط کنید و از آن استفاده کنید تا موهایی سالم تر و شفاف تر از قبل داشته باشید.

12. خواص ویتامین E برای بهبود موهای آسیب دیده

ریزش مو و سایر آسیب های ناشی از خشکی مو ناشی از استفاده از اتو مو، فر کردن مو و رنگ کردن مو با کمک ویتامین E در خانه قابل درمان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن شاهدانه و روغن جوجوبا را مخلوط کنید تا یک ترکیب روغن جدید ایجاد کنید. روغن ویتامین E را به مخلوط اضافه کنید. این مخلوط را می توان به عنوان روغن داغ یا درزگیر برای درمان موهای زیر پوستی استفاده کرد.

18 خواص و فواید ویتامین E برای جلوگیری از سفیدی مو و پیری پوست

13. درمان سوختگی های جزئی با ویتامین E

روغن ویتامین E را می توان برای درمان سوختگی ها و جراحات جزئی استفاده کرد. چند قطره روغن ویتامین E را روی یک تکه پنبه بریزید و به آرامی روی محل سوختگی قرار دهید. قبل از استفاده از روغن مطمئن شوید که محل سوختگی خنک شده است. این کار را برای چند روز تکرار کنید تا سوختگی کاملا بهبود یابد.

14. درمان جای زخم با ویتامین E

این یک روش درمانی برتر برای از بین بردن جای زخم های ناشی از سوختگی یا آکنه است. می توانید چند قطره روغن ویتامین E را روی بافت اسکار و جای زخم بمالید، خواه جای زخم قدیمی باشد یا هنوز تازه. روغن را به آرامی روی جای زخم با حرکات دورانی ماساژ دهید.

15. خواص ویتامین E برای پیشگیری از سرطان پوست

روغن ویتامین E به طور موثری از سرطان پوست جلوگیری می کند. حدود 4-5 قطره روغن ویتامین E را به ضد آفتاب خود اضافه کنید. قبل از خروج از خانه از آن استفاده کنید.

16. درمان سایر اختلالات پوستی با ویتامین E

ویتامین E یک درمان موثر برای اختلالات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس است. روغن ویتامین E را دو بار در روز به طور منظم روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا سریع التیام یابد.

17. درمان فیبروز کیستیک در کودکان با استفاده از خواص ویتامین E

مکمل های ویتامین E برای مقابله با اثرات اختلالاتی مانند فیبروز کیستیک که منجر به انسداد پانکراس می شود، مفید هستند. وجود مکمل های ویتامین E و نوع رژیم غذایی در غذای کودک شما در رفع این مشکل موثر است.

18. کاهش اثرات کلسترول بد با مصرف ویتامین E

وجود روغن ویتامین E در رژیم غذایی باعث تقویت قلب می شود که به نوبه خود منجر به زندگی طولانی و سالم می شود.

معرفی 13 منبع غذایی حاوی ویتامین E:

برخی از منابع غذایی که به طور طبیعی می توانند به کمبود ویتامین شما کمک کنند عبارتند از:

1. ویتامین E در تخمه آفتابگردان

یک اونس تخمه آفتابگردان خشک شده 7.4 میلی گرم ویتامین E را تامین می کند که 90 درصد نیاز روزانه است. تخمه آفتابگردان به سختی یافت می شود، اما می توانید آن را با روغن آفتابگردان که 5.6 میلی گرم ویتامین E دارد، جایگزین کنید.

2. آووکادو سرشار از ویتامین E است

فقط نصف آووکادو حاوی 2 میلی گرم ویتامین E و 161 کالری است. این بخش بزرگی از ویتامین E و همچنین کالری شما است.

3. دانه های کاج سرشار از ویتامین E

یک اونس از آجیل کاج حاوی 2.6 میلی گرم ویتامین E و 191 کالری است. می توانید انتخاب کنید که آجیل کاج را به سالاد خود اضافه کنید یا از روغن کاج استفاده کنید.

4. اسفناج منبع غنی ویتامین E است

اسفناج بسیار مغذی است و حاوی مقادیر خوبی از کلسیم، فولات و همچنین ویتامین E است. یک فنجان اسفناج آب پز می تواند 20 درصد از ویتامین E روزانه را تامین کند. همچنین منبع خوبی از فیبر است که به کنترل وزن کمک می کند.

18 خواص و فواید ویتامین E برای جلوگیری از سفیدی مو و پیری پوست

5. ویتامین E موجود در کلم

کلم سبز یک سالاد سبز محبوب است که حاوی مقدار مناسبی ویتامین E و سرشار از مواد مغذی است. یک فنجان کلم آب پز می تواند 60 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین E را پوشش دهد.

6. برگ شلغم با مقدار زیادی ویتامین E

این سبزی محبوب نیست، اما دارای مواد مغذی بالایی است. نصف فنجان برگ شلغم حاوی 2.9 میلی گرم ویتامین E و تنها 24 کالری است.

7. چغندر سرشار از ویتامین E است

چغندر سالم ترین سبزیجات است که حاوی ویتامین های A، C و K و همچنین ویتامین E است. یک فنجان چغندر پخته شده 17 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین می کند.

8. برگ خردل منبع ویتامین E

مانند چغندر و برگ خردل حاوی انواع مواد مغذی ضروری است. یک فنجان برگ خردل پخته شده حاوی حدود 14 درصد از ویتامین E مورد نیاز شما است.

9. بادام با ویتامین E

مغزها معمولاً دارای غلظت بالایی از ویتامین E هستند، مانند بادام که حاوی 7.5 میلی گرم در هر اونس است.

10. جعفری پر از ویتامین E

جعفری نه تنها یک ایده عالی برای طعم و بافت خوب برای سالاد است، بلکه سرشار از ویتامین E است.

11. خطرات کمبود ویتامین E در بدن

ویتامین E یک ماده مغذی ضروری برای سلامت و رشد و نگهداری بدن انسان است.

12. کمبود ویتامین E به روش های زیر رخ می دهد

  • خشکی پوست
  • آب مروارید
  • کم خونی شدید
  • گرفتگی عضلات پا
  • مشکلات گوارشی

13. خطرات مصرف زیاد ویتامین E

مصرف زیاد ویتامین E شامل مصرف خوراکی یا موضعی است. هنگام مصرف خوراکی، توصیه می شود دوز را به 15 میلی گرم در روز محدود کنید. مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارض جانبی جدی ایجاد کند. همچنین افرادی که دارای مشکلات سلامتی زیر هستند باید از مصرف ویتامین های خوراکی خودداری کنند:

دیابت: ویتامین E می تواند خطر نارسایی قلبی را در افراد دیابتی افزایش دهد.

سطوح پایین ویتامین K: می تواند مشکلات لخته شدن خون مرتبط با کمبود ویتامین K را بدتر کند.

داشتن سابقه مشکلات قلبی: ویتامین E می تواند خطر حمله قلبی را در افرادی که سابقه مشکلات قلبی دارند افزایش دهد.

سرطان قلب و گردن: افراد مبتلا به سرطان گردن یا قلب باید از مصرف بیش از 400 واحد ویتامین E در روز اجتناب کنند.

رتینیت پیگمانتوزا: مکمل های مصنوعی ویتامین E می توانند باعث کاهش بینایی در بیماران مبتلا به رتینیت پیگمانتوزا شوند. با این حال، مقدار کمتر از (3 واحد در روز) و دوز کنترل شده آن، بی ضرر است.

جراحی ها: از آنجایی که ویتامین E یک رقیق کننده خون است، می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد و بنابراین نباید قبل یا بعد از جراحی مصرف شود.

سلام یار

اگه قصد تغییر دنیا رو داری، قلم بردار و شروع به نوشتن کن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا