طرح تروریستی علیه پاپ فرانسیس؛ افزایش تلفات جانی و مالی در حمله اسرائیل به غرب سوریه

Increase in casualties and property in Israel's attack on western Syria

«طرح تروریستی» علیه پاپ فرانسیس؛ افزایش تلفات جانی و مالی در حمله صبحگاهی اسرائیل به غرب سوریه. محاصره اوکراینی ها در دونباس و ادامه حمله صهیونیست ها به کرانه باختری، مهمترین رویدادهای خبری منطقه ای و بین المللی 24 ساعت گذشته را پوشش داد.

“توطئه تروریستی” علیه پاپ فرانسیس خنثی شد

پلیس اندونزی از دستگیری هفت نفر به اتهام «تهدید تروریستی» علیه پاپ فرانسیس در فضای مجازی در سفر اخیر پاپ فرانسیس به جاکارتا خبر داد. بر اساس گزارش واحد ضد تروریسم پلیس ملی اندونزی، اکثر بازداشت شدگان در شهر بوگور و بساکی در استان سوماترای غربی و در استان جزیره بانکا بلیتانگ بین 2 تا 3 سپتامبر دستگیر شدند. آزاد دستگیر شده متهم به انتشار بیانیه ها و تصاویری در فضای مجازی است که تهدید به بمب گذاری در نشست عمومی پاپ در جاکارتا است.

به گفته پلیس اندونزی، «اقلامی مانند کمان، تیر و هواپیماهای بدون سرنشین به همراه مواد تبلیغاتی داعش در محل سکونت فردی به نام کارالو گلاو لوگو در حین دستگیری کشف شد».

حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری ادامه دارد

به گزارش تابانک به نقل از مهر، نظامیان صهیونیست در ساعات اولیه بامداد و نیمه شب به اردوگاه بالاتا در شرق نابلس حمله کردند. آنها به اردوگاه تولکرم حمله کردند و برخی از جاده های اردوگاه را با بولدوزرهای خود ویران کردند. یک جوان فلسطینی نیز در جریان حمله عناصر صهیونیستی به منطقه عبادیه در نزدیکی بیت لحم بر اثر اصابت گلوله مجروح شد.

نظامیان صهیونیست پس از حمله به منطقه اشغالی حزما در شمال شرق بیت المقدس، خانه های یک خانواده فلسطینی را نیز تخریب کردند. بولدوزرهای رژیم صهیونیستی خط لوله آب محله المهاجر واقع در اردوگاه نور شمس را منهدم کردند. حمله عناصر اشغالگر منطقه راس الجوره در شهر الخلیل را نیز در بر گرفت.

شایان ذکر است که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به این منطقه بلافاصله پس از آغاز عملیات طوفانی الاقصی شدت گرفت، این بیانیه اطلاعاتی در مورد سیاست تدوین شده تل آویو در این زمینه ارائه می دهد.

افزایش تلفات جانی و مالی در حمله صبحگاهی اسرائیل به غرب سوریه

به گزارش تابناک به نقل از پرشیا، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» بامداد امروز (دوشنبه) به نقل از فیصل حیدر، رئیس بیمارستان ملی سوریه در شهر مصیاف (غرب) اعلام کرد… در اطراف مصیاف تعداد شهدای اولیه حمله صبحگاهی رژیم صهیونیستی به 14 شهید و تعداد مجروحان به 43 نفر افزایش یافت که حال 6 نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه صبح امروز تعداد شهدا را 5 نفر و مجروحان را 19 نفر اعلام کرد. منابع خبری صبح امروز از حمله جنگنده های اسرائیلی به مرکز تحقیقاتی و آزمایشی EGO ارتش سوریه در حومه شهر تاریخی مصیاف در غرب سوریه خبر دادند. برخی رسانه ها اشاره ای به حمله رژیم صهیونیستی به مصاف در دو مرحله نداشتند و به نظر می رسد حمله اول موفقیت آمیز نخواهد بود.

محاصره اوکراین در دونباس

به گزارش تبلوید به نقل از ایسنا، ارتش اوکراین در تاریخ 6 آگوست (16 مرداد) حمله غیرمنتظره ای را به منطقه “کورسک” روسیه آغاز کرد که به گفته رسانه ها و تحلیلگران غربی درباره ضعف، کمبود نیرو و مهمات است گفت که ارتش اوکراین نه تنها نتوانست مواضع خود را حفظ کند، بلکه در «کورسک» و «دونباس» نیز متحمل خسارات سنگینی شد.

روزنامه «اکونومیست» در گزارشی نوشت: «از آنجایی که به نظر می رسد وضعیت خط مقدم در دونباس خوب است، پس باید دوباره فکر کرد. این رسانه به نقل از الکساندر، افسر تیپ 79 اوکراینی پیشرو، که هر روز با مانیتور در اتاق کنترل اوضاع را در میدان جنگ مشاهده می‌کند، نوشت: «روس‌ها عمدتاً در مقابل مواضع اوکراینی هستند.

سرباز بدبخت خود را در یک میدان کشتار می بیند که اکثر ماموریت ها یک طرفه هستند. “بدترین چیز این است که همه ما عادت به مردن داریم.”

رسانه‌های انگلیسی همچنان تاکید می‌کنند: «روسیه در دو ماه گذشته از بیشتر منابع خود برای حمله به مرکز لجستیک پوکروفسک، واقع در شمال غربی کورخوف استفاده کرده است». همه اینها با سرعت قابل توجهی ادامه یافت، حتی پس از آغاز تهاجم اوکراین به داخل روسیه، که ظاهراً باعث رهایی از فشار شد. نیروهای اوکراینی همچنین گزارش می‌دهند که روس‌ها در امتداد یک جبهه گسترده در شمال و جنوب کوراخوف، در تلاشی آشکار برای محاصره نیروهای اوکراینی در این منطقه، دوباره گروه‌بندی می‌کنند.

شادی مردم اردن از «عملیات الکرمه» در مرز فلسطین و اردن

به گزارش تابانک به نقل از ایسنا، عصر یکشنبه هزاران اردنی از مسجد حسینی در مرکز شهر امان به استقبال عملیات گذرگاه الکرمه که به شهادت شهید ماهر الجزی اردنی منجر شد، راهپیمایی کردند. جنبش اسلامی اردن از پیروان خود می خواهد که به سمت اردن حرکت کنند و از عملیات یک راننده کامیون اردنی علیه صهیونیست ها در مرز با فلسطین اشغالی تمجید کنند.

ماهر الجزی در جریان عملیات الکرمه به سمت صهیونیست ها در گذرگاه الکرمه تیراندازی کرد که در نتیجه سه صهیونیست و خود الجزی توسط نیروهای اسرائیلی به شهادت رسیدند. مردم شرکت کننده در این راهپیمایی آخرین آئین های نمادین این شهید را انجام دادند و با این کمپین ابراز خوشحالی و شادی کردند.

طرح تروریستی علیه پاپ فرانسیس؛ افزایش تلفات جانی و مالی در حمله اسرائیل به غرب سوریه

شادی الجزی برادر شهید ماهر الجزی در این زمینه گفت که برادرش از این که رژیم صهیونیستی با مردم غزه و دولت امت اسلامی آنگونه که هست رفتار می کند، ناراحت و عصبانی است. هر کس شاهد قتل برادر ما در نوار غزه باشد، علیه صهیونیست ها اقدام می کند. شهید مهر معروف به شادی الجزی دارای پنج فرزند است که بزرگترین آنها 12 ساله است. خدایا فقط یک افسر نتوانست با خانواده شهید تماس بگیرد و خبر را از رسانه ها شنید.

فعالان این شبکه اجتماعی با انتشار عکسی از شادی الجزی از اکانت فیسبوک خود از این عملیات استقبال کردند اما در زمان انتشار این پست اشاره ای به این موضوع نکردند که این بامیه بای بوده که مسئول عملیات بوده است.

بازگشایی گذرگاه ملک حسین

حمله به نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در گذرگاه ورودی کرانه باختری اردن، خشم تل آویو را برانگیخت. این کارزار باعث شد رژیم صهیونیستی تنها گذرگاه کرانه باختری را به سوی جهان خارج ببندد. این می تواند عواقب بدی برای شهروندان فلسطینی ساکن در این منطقه داشته باشد. بر یک اساس، تشکیلات خودگردان فلسطین تمام تلاش خود را می کند تا با استفاده از هر ابزاری که در اختیار دارد، گذرگاه ملک حسین را باز کند.

نجمی مهنا، مدیرکل گذرگاه های مرزی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که گذرگاه ملک حسین که اردن را به کرانه باختری متصل می کند، ساعت 10 صبح به وقت محلی افتتاح می شود. هوانی در گفتگو با خبرگزاری فلسطینی وفا، خاطرنشان کرد: پس از باز شدن گذرگاه، تنها افراد دست خالی اجازه عبور از آن را دارند و در حال حاضر تردد کامیون ها از آن ممنوع است.

سلام یار

اگه قصد تغییر دنیا رو داری، قلم بردار و شروع به نوشتن کن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا