عوارض خود ارضایی برای بدن کم نیست اما خطرناک هم نیست

خود ارضایی یک فعالیت رایج است ، این یک روش طبیعی و بی ضرر برای کشف بدن ، لذت بردن از آن و رهایی و کاهش کشش جنسی است . این اتفاق در بین مردم ، از هر قشری ، جنسی و نژادی رخ می دهد . علی رغم افسانه ها در واقع عوارض جانبی مضری برای خود ارضایی وجود ندارد .

با این حال ، خود ارضایی بیش از حد می تواند به روابط و زندگی روزمره شما آسیب برساند . به غیر از این خود ارضایی یک فعالیت جالب ، عادی و سالم است .

عوارض خود ارضایی

خود ارضایی عوارض جانبی مضری ندارد . با این حال ممکن است برخی از افراد با انجام خود ارضایی احساس گناه کنند یا با خود ارضایی مزمن مشکل داشته باشند .

عذاب وجدان خود ارضایی

بعضی از افراد ممکن است در مورد خود ارضایی ، به دلیل اعتقادات فرهنگی ، معنوی و مذهبی خودشان احساس گناه کنند . خود ارضایی نه اشتباه است و نه غیر اخلاقی ، اما ممکن است هنوز پیام هایی بشنوید که این یک لذت کثیف و شرم آور است .

اگر در مورد خود ارضایی عذاب وجدان و احساس گناه دارید با کسی که به آن اعتماد دارید درباره اینکه چرا و چگونه احساس گناه می کنید ، صحبت کنید . روانشناسان متخصص در سلامت جنسی ممکن است یک منبع خوب برای کمک به شما باشند .

عوارض اعتیاد پیدا کردن به خود ارضایی

برخی از افراد ممکن است به خود ارضایی اعتیاد پیدا کنند و آن را گسترش دهند . اگر شما وقت زیادی را به انجام خود ارضایی سپری کنید ممکن است نتایج زیر را به همراه داشته باشد :

  1. فعالیت های روزانه متنوع و از شاخه ای به شاخه دیگر پریدن
  2. از دست دادن کار و یا فعالیت های مدرسه
  3. لغو کردن برنامه ها و فعالیت های گروهی با دوستان
  4. از دست دادن رویدادهای اجتماعی مهم

اعتیاد به خود ارضایی می تواند به روابط و دیگر بخش های زندگی شما آسیب برساند . خود ارضایی بیش از حد می تواند منجر به از بین بردن کار و مطالعه شما شود و این کارایی شما را کاهش می دهد . اعتیاد به خود ارضایی همچنین می تواند روابط عاشقانه و دوستی شما را نیز خراب کند ، زیرا شما به اندازه کافی با معشوقه خود وقت نمی گذرانید یا توجه زیادی به او نمی کنید .

اگر در مورد اعتیاد به خود ارضایی نگران هستید ، به پزشک یا مشاور مراجعه کنید و در مورد روش های کاهش خود ارضایی با او صحبت کنید . صحبت درمانی می تواند به شما در مدیریت اعتیاد کمک کند ، شما همچنین می توانید خود ارضایی را با فعالیت های دیگری جایگزین کنید . دفعه بعد به جای خود ارضایی این روش ها را امتحان کنید :

  1. پیاده روی و دویدن
  2. نویسندگی در یک مجله
  3. گذراندن وقت با دوستان

خود ارضایی باعث کاهش حساسیت جنسی می شود ؟

برای زنانی که اختلال عملکرد جنسی دارند ، افزایش تحریک مانند خود ارضایی ، می تواند به افزایش میل جنسی و حسایت کمک کند . در واقع تحقیقات نشان می دهد که استفاده از ویبراتور در میان زنان و مردان با افزایش میل جنسی ، تحریک و در حالت کلی با عملکرد جنسی در ارتباط است .

علاوه بر آن زنان افزایش ترشحات و مردان نعوظ بهتر را گزارش کرده اند . خود ارضایی می تواند بر روی میزان حساسیت در طول رابطه جنسی مردان به دلیل تکنینک آنها اثر بگذارد . تحقیقات نشان داده است که فشار دادن زیاد آلت تناسلی در طول خود ارضایی ، می تواند حساسیت را کاهش دهد و عوارض ندارد .

متخصصان سلامت جنسی توصیه می کنند که روش خود را در طول خود ارضایی تغییر دهید تا میزان حساسیت در طول رابطه جنسی را بازگرداند .

عوارض خود ارضایی برای بدن

 

فواید خود ارضایی

خود ارضایی یک فعالیت جنسی سالم است و مزایای زیادی برای سلامت جنسی و روانی شما دارد . مطالعات محدودی در مورد خود ارضایی وجود دارد ، اما مطالعات زیادی در مورد رابطه جنسی و تحریک شدن وجود دارد . گزارش های تحقیقاتی و تحلیلی نشان می دهد که تحریک جنسی ، از جمله تحریک با خود ارضایی ، ممکن است که به شما در موارد زیر کمک کند :

  • تسکین استرس ایجاد شده
  • خواب بهتر
  • بهبود خلق و خو
  • آرامش بیشتر
  • احساس لذت
  • تسکین گرفتگی عضلات
  • رابطه جنسی بهتر
  • درک بهتر از خواسته ها و نیازهای خود

ارتباط خود ارضایی و سرطان پروستات در آقایان

برخی تحقیقات نشان می دهد که انزال منظم ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد . اما تا به حال پزشکان دلیل قطعی برای آن پیدا نکرده اند . مطالعات نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که به طور منظم در ماه 21 بار انزال دارند ، 20 درصد کمتر است .

خود ارضایی در زمان بارداری

تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث می شود که برخی از زنان باردار احساس کنند که میل جنسی آنها بیشتر شده است . خود ارضایی روش ایمن برای رهایی از تنش جنسی در دوران بارداری است . همچنین لذت خود ارضایی می تواند علائم بارداری مانند کمر درد را نیز کاهش دهد .

خود ارضایی ممکن است برای زنان با بارداری پر خطر ، ایمن نباشد . به این دلیل که ارگاسم می تواند درد زایمان شما را افزایش دهد .

 

سلام یار

اگه قصد تغییر دنیا رو داری، قلم بردار و شروع به نوشتن کن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + یک =

دکمه بازگشت به بالا