راه های تحریک بانوان برای رابطه جنسی

روابط جنسی یکی از مهمترین مشکلات در رابطه زناشویی است که اختلال در آن مشکلاتی را بوجود می آورد و ممکن است باعث گسستگی روابط خانوادگی شود و در استحکام و گسستگی زندگی بسیار تاثیر گذار است . وقتی صحبت از رابطه جنسی می کنیم یعنی از مهمترین موارد خانواده بحث می کنیم که  یکی از اصلی ترین اهداف تشکیل خانواده است و باید روابط جنسی بین زن و شوهر برقرار شود .

نیاز های جنسی از جمله نیاز های طبیعی بین زوج ها محسوب می شود ، بر اساس مطالعات تمایلات جنسی انسان ها تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله : شرایط روحی ، بیماری های جسمی ، داروها ، تغذیه و… است .

اگر میل جنسی شما کاهش یافته ، دنیا روی سرتان آوار نشود و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید . فقط یک نفس عمیق بکشید و مطلب زیر را بخوانید ، در این مقاله روش ها و راه های مختلفی برای بازگشت میل جنسی شما بیان شده است .

راه های ساده برای افزایش میل جنسی بانوان

مطالعات متعدد نشان داده اند که مواد غذایی مختلف هم می‌توانند بر روی احساسات جنسی ما تاثیر بگذارند . بر اساس مطالعه ای که در آمریکا انجام شده است کمبود اسید فولیک ( یکی از ویتامین های گروه B ) تمایل به برقراری رابطه جنسی را کاهش می دهد . این نکته به ویژه در میان خانم ها مشاهده شده است ، زیرا اغلب آنها به میزان کافی ویتامین های گروه B را دریافت نمی کنند .

اسید فولیک که با نام فولات یا ویتامین B9 نیز شناخته می شود در حبوبات به ویژه عدس ، سویا ، غلات سبوس دار و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج ، جعفری ، کلم بروکلی ، نخود فرنگی و مارچوبه یافت می شود .

یکی دیگر از مواد مغذی مهم در میل جنسی خانم ها ماده معدنی آهن است . فقر آهن و کم خونی ناشی از آن خلق و خوی زنان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و موجب کاهش تمایلات جنسی آنها می شود . جگر و انواع گوشت ها به ویژه گوشت  قرمز ، حبوبات ، سبزیجات سبز و زرده تخم مرغ منابع غنی آهن به شمار می روند .

میل جنسی یک موهبت الهی است که مانند دیگر نعمت ها و غرایز طبیعی ، همچون خواب و گرسنگی و تشنگی و … نیازمند توجه و رعایت بهداشت مربوطه جهت استفاده صحیح و نیز در صورت هر گونه مشکل و بیماری نیاز به درمان دارد .

ما به شما توصیه میکنیم که همواره در خصوص مشکلات خود با پزشک مشورت نموده و هرگز اقدام به مصرف داروهایی که مورد تائید سازمان FDA و یا استانداردهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیست اعتماد نکنید . اگر حتی دارویی برای شما از خارج از ایران ارسال گردید حتما با پزشک خود قبل از مصرف مشورت نمایید .

افزایش میل جنسی زنان با تغذیه

امروزه بازار عرضه و فروش داروها و مواد خوراکی و همچنین کالاهایی که به بالا رفتن میل جنسی کمک می کند بسیار داغ می باشد که علی رغم تبلیغات گسترده ای که هر یک از تولید کنندگان این فرآورده ها جهت اعتبار بخشی محصول خود دارند ، تا به امروز تاثیر قطعی هیچیک از آنها به تایید مراکز درمانی ذیصلاح نرسیده است . در موارد زیر ما به معرفی چند نمونه افزاینده های میل جنسی می پردازیم که البته به معنی تایید قطعی آنها نیست فقط جهت افزودن اطلاع شما بوده و در صورت تمایل به تهیه و مصرف با پزشک خود مشورت نمایید .

آفرودیزیاک

به مجموعه مواردی که باعث افزایش میل جنسی می شود اطلاق میگردد که بر گرفته از نام خدای یونانی آفرودیت خدای عشق و شهوت و زیبایی است .

Ginseng

این گیاه که در انواع مختلف آسیایی و آمریکایی … در بازار موجود می باشد گفته شده در تسریع جریان خون و تسهیل در امر گردش خون در ارگان ‌های بدن از جمله ارگان های جنسی کمک می کند و از این جهت در افزایش میل جنسی می تواند تاثیر گذار باشد .

Cubeb (از خانواده فلفل سیاه)

و یا اصطلاح فلفل دمدار گیاهی است که بسیار به فلفل سیاه شبیه بوده که زائده ای دم مانند داشته و نزد اعراب استفاده بسیار از آن می شده ( به عربی به آن کباب می گویند ) به گونه ای که در داستان های هزار و یک شب از کباب به عنوان داروی افزایش دهنده میل جنسی یاد شده است . بنابر این نام Kababa از کباب عربی گرفته شده است و استفاده خارجی از آن تا اندازه ای مورد توجه اعراب بوده که نام حب العروس به آن داده بودند .

راه های تحریک بانوان برای رابطه جنسی

Chocolate(شکلات)

شکلات از میوه درخت کاکائو که در آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی و مناطق استوایی رشد می کند درست می شود . از اولین باری که کاکائو بوسیله مایاها مورد استفاده قرار گرفت تا به امروز همواره این اعتقاد وجود داشته که این ماده خاصیت بالا برندگی میل جنسی دارد . شکلات افزایش دهنده سروتونین در بدن است که خوده بالا رفتن سروتونین باعث احساس آرامش و کاهش استرس و اضطراب می شود .

شکلات تیره یا دارک چاکلت سبب ترشح دوپامین شده که این ماده شیمیایی در تحریک منطقه لذت مغز می تواند تاثیر گذار باشد . عده ای از محققین معتقدند نه فقط افزایش آندروفین است که به دنبال مصرف شکلات ایجاد می گردد بلکه ویژگی خاص شکلات که در دهن با حرارت بدن ذوب شده و حالت کرمی و لطیف داشتن آن است که تجربه لذت بخشی را در بدن تداعی می کند .

Oyster(صدف)

صدف از دیر باز تصور می شده که خاصیت آفرودیزیاک دارد و در سوابق تاریخی آمده است که امپراطور یونان ماموران خود را به سواحل انگلیس می فرستاده تا صدف جمع کنند تا صبح خود را با صرف چند صدف شروع کند . امروزه دسته ای از محققین معتقدند که به دلیل داشتن ماده شیمیایی دوپامین ( نروترنزمیتری که به افزایش میل جنسی کمک می کند ) و نیز داشتن مقدار قابل توجه زینک از ارزش غذایی خاصی بر خوردار است .

کمبود زینک در بدن سلامت جنسی فرد را در خطر انداخته در مردان مشکلات پروستات و در زنان ناباروری و کاهش میل جنسی را می تواند ایجاد کند .

Damiana

گیاهی است که در منطقه آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی روییده ساکنین این مناطق برگه های آنرا به شکل چای دم کرده به منظور رفع سرفه و همچنین یبوست و افسردگی استفاده می کنند . از جمله موارد دیگر استفاده این گیاه تاثیر آفرودیزیاک آن است که گفته شده در رفع ناتوانی جنسی در مردان و سرد مزاجی در زنان گرگرفتگی در زنان یائسه و دردهای قاعدگی و… کارآمد می باشد .

Yohimbe

درختی همیشه سبز که در آفریقا و نیجریه و کنگو روییده و در این مناطق برای رفع تب و سرفه و نیز تاثیرات آفرودیزیاک آن استفاده می شود . از جمله موارد شایع استفاده این گیاه رفع ناتوانی جنسی در مردان است . گفته شده این گیاه با باز کردن رگ های خونی دستگاه تناسلی مرد به افزایش جریان خون در این ناحیه کمک کرده تا فرآیند نعوظ بهتر انجام پذیرد .

Muira Puama

درخت کوچک برزیلی است که سابقه طولانی در افزایش میل جنسی در این منطقه داشته و در رفع مشکل ناتوانی جنسی در مرد و نیز افزایش میل جنسی در زن از آن استفاده می شود . در آخر باز هم یادآروری می نماییم که اگر کاهش میل جنسی دارید به کلینیک های مشاوره مراجعه نموده و فراموش نکنید که گاهی علت آن نیاز به روان درمانی دارد نه دارو ! چرا که شایعترین علت کاهش میل جنسی در هردو جنس علل روحی و روانی است .

10 راه تقویت کننده میل جنسی برای داشتن رابطه بهتر

راه های تحریک بانوان برای رابطه جنسی

رابطه جنسی منظم داشته باشید

هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید ، راحت تر تحریک می شوید . اما بالعکس اگر رابطه جنسی شما کم باشد ، کمتر دلتان می خواهد که رابطه برقرار کنید . به عبارت دیگر میل جنسی شما با کم شدن رابطه جنسی از بین می رود . به همین دلیل داشتن رابطه منظم نه تنها به افزایش میل جنسی شما کمک می کند بلکه رابطه عاطفی شما با همسرتان را هم بهبود می بخشد .

به خاطر بسپارید چه حوصله داشته باشید یا نه به همسرتان اجازه دهید تا بدنتان را لمس کند زیرا آن دسته از اعصابی که به قسمت هایی از مغز که مرتبط با هیجانات جنسی است متصل است برانگیخته می شود و به دنبال آن میل جنسی شما نیز افزایش پیدا می کند .

استفاده از ژل های روان کننده

بسیاری از مواد روان کننده مانند ژل ، روغن ماساژ و … به افزایش میل جنسی شما کمک می کند . این ژل ها می توانند احساس خوشایندی در هنگام برقرای رابطه به شما بدهند . این ژل ها را باید به صورت موضعی بر روی کلیتوریس بمالید تا هیجان جنسی شما افزایش پیدا کند .

مصرف قرص ضدبارداری را متوقف کنید

قرص های ضدبارداری با کاهش سطح تستوسترون  می توانند تغییرات شدیدی در میل جنسی شما ایجاد کنند . همچنین مصرف برخی از داروها باعث می شود شما رابطه جنسی دردناکی را تجربه کنید زیرا ترشحات طبیعی واژن را کاهش می دهند .

لاغر شوید

گاهی اضافه وزن باعث کاهش میل جنسی شما می شود . ولی ناراحت نباشید با داشتن تغذیه سالم یعنی حذف آردها ، قندهای سفید و خوردن شام سبک و همچنین نوشیدن هشت لیوان آب در روز می توانید به کاهش وزن خود کمک کنید . کاهش وزن حتی پنج کیلو باعث برانگیختگی جنسی شما می شود .

استرس زدایی قبل از رابطه جنسی

استرس در کاهش میل جنسی نقش اساسی دارد ، عوامل استرس زا مانند :

  • کار
  • غرغرهای مادر شوهر
  • نمرات فرزندان

بیش از آنچه که شما تصور می کنید می تواند در زندگی جنسی شما تاثیر بگذارد . وقتی استرس دارید بدن کورتیزول بیشتری ترشح می کند که باعث می شود میل جنسی شما  کم شود . بنابراین قبل از خواب راهی برای خالی کردن ذهن و تنش های روزانه خود پیدا کنید . حمام کردن یا گوش دادن به موسیقی در این موارد کمک کننده است .

راه های تحریک بانوان برای رابطه جنسی

غذاهای سالم بخورید

نتایج تحقیقات بیانگر این است که رابطه مستقیمی بین کلسترول بالا و اختلال در ارگاسم وجود دارد . زمانیکه کلسترول در عروق جمع می شود ، جریان خون در ناحیه لگن شما محدود شده که منجر به  کاهش میل جنسی می شود . با خوردن میوه و سبزیجات و کاهش مصرف چربی های حیوانی و لبنیات میزان کلسترول خود را کنترل کنید .

رابطه عاطفی خود را بازنگری کنید

کاهش میل جنسی صرفا مربوط به مشکلات جنسی نیست . چه مشکل شما کم اهمیت باشد چه با مشکل جدی مواجه باشید کمک گرفتن از یک مشاور می تواند به بهبود روابط عاطفی شما بیانجامد .

ورزش کگلز را انجام دهید

تمرینات کف لگن یا کگلز می تواند عضلات درگیر در ارگاسم را تقویت کند . برای انجام این تمرین ، عضلات لگن خود را منقبض کرده سپس آن را رها کنید و این عمل را تکرار کنید . شما می توانید این ورزش را چندین بار در روز حتی هنگام راه رفتن یا تماشای تلویزیون و یا هنگامی‌که پشت میز نشسته اید ، انجام دهید .

یوگا

یوگا تنها بدن شما را انعطاف پذیر نمی کند بلکه تحقیقات حاکی از آن است که یوگا می‌تواند سبب تقویت میل جنسی شما شود . یوگا شما را با بدنتان آشنا می کند و با افزایش جریان خون ارگاسم شما را بهبود می بخشد .

تماس بدنی

گرفتن دستان همسر علاوه بر بهبود روابط عاطفی می تواند به بهبود روابط جنسی شما نیز کمک کند . حتی برقراری تماس بدنی جزئی موجب می شود که بدن شما هورمون اکسی توسین ترشح کند که به تحریک جنسی شما کمک می کند . تحقیقات نشان داده است حتی در آغوش گرفتن همسر به مدت بیست ثانیه می‌تواند احساس تعلق خاطر شما را افزایش دهد .

 

سلام یار

اگه قصد تغییر دنیا رو داری، قلم بردار و شروع به نوشتن کن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا