تقویت ابرو در منزل با روغن های گیاهی

چهره زیبا با داشتن ابروهای پرپشت می تواند ایجاد شود و اما برخی از مردم دچار ریزش ابرو و کم پشت بودن موهای ابرو هستند که در این مقاله به روش های خانگی برای افزایش موهای ابرو می پردازیم .
ابرو یکی از عوامل اصلی برای زیبا نشان دادن چهره بخصوص در چهره ی بانوان است . ابروهای پرپشت از گذشته مورد توجه بانوان بوده و برای پرپشت کردن ابرو روش های بسیاری را امتحان کرده اند . رعایت بعضی نکات در ریزش نکردن ابرو کمک می کند اما به دلایل مختلف ممکن است فرد دچار ریزش ابرو شود . اما نگران نباشید در این مقاله روش های بی نظیر برای پرپشت کردن ابرو را می خوانید .

روغن زیتون

روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند . می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید . ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود . توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی پوست خود ( مناطقی که رشد ابرو کم شده است ) انجام دهید .

روغن آووکادو

روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است . این روغن بیشتر به کسانی توصیه می شود که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای شان بیش از اندازه نازک شده است .

 

روغن بادام

بی شک یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها ، روغن بادام است که دسترسی به آن نیز راحت است . پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند .

اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می تواند موها را درخشان ، چرب و مقاوم کند . برای رشد موها بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید .

روغن کرچک

برای داشتن ابروها و مژه هایی پرپشت و زیبا ، روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است . هر شب مقداری از این روغن را روی مژه ها بمالید و امیدوار باشید پس از مدتی کوتاه ضخیم تر شدن مژه ها و رشد ابرو و مژه جدید را مشاهده کنید . برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص ، می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها استفاده کنید .

روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست ، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند . برای استفاده از آن چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید .

تقویت ابرو در منزل با روغن های گیاهی

روغن رزماری

در طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو مفید است و پوست سر را سالم نگه می‌دارد . همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده نیز هست .

سیر

سیر به رشد ابروها کمک می کند ولی با سوزش فراوان همراه است ، روش استفاده آن به این صورت است که سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد و بعد به موهای ابرویتان بمالید و آن ها را شانه کنید . بگذارید به مدت چند ساعت بماند و بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده ، آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها ( تغییر مدل ابرو ) کامل قرار دهند .

پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند .

 

قرص ال دی

یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست ، این است که از قرص‌های ضد بارداری به عنوان دارویی برای رویش مو و درمان کم‌ پشتی موهایشان استفاده می‌کنند . برخی از بانوان قرص‌های ضد بارداری را خرد کرده و به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهایشان که کم ‌پشت شده‌اند کمک کنند .

این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضد بارداری در سلامت و زیبایی موها است و این روش موجب رشد مجدد موها نمی‌شود . بهتر است خانم‌ها اثرات دقیق قرص‌ های ضد بارداری و خواص آنها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده‌ های بی ‌دلیل و بی‌فایده از این قرص‌ها در مقاصد دیگر خودداری کنند .

اگر چه قرص‌ های ضد بارداری دارای ترکیبات هورمونی هستند ولی جذب پوستی این هورمون ‌ها از طریق پوست سر آنقدر ناچیز است که به شمار نمی ‌آید و از سوی دیگر موجب تقویت رشد موهای شما نمی‌شود .

 

سلام یار

اگه قصد تغییر دنیا رو داری، قلم بردار و شروع به نوشتن کن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا