آموزش پاکسازی پوست در منزل

آیا شما به عنوان یک نوجوان در معرض ایجاد آکنه هستید ، یا دچار لکه های تیره روی پوست خود شده اید ؟!

اگر می خواهید بدانید که چگونه پوست تان را به سرعت و بطور طبیعی می توانید در یک هفته درمان کنید ، بهتر است که ادامه مقاله را مطالعه کنید .

پاکسازی پوست برای هر فردی مورد نیاز است ، چون زیبایی پوست اولین قدم برای رسیدن به اعتماد به نفس کامل است .

در این بخش از سلام یار به شما بهترین راهنمایی ها و ترفند ها را که برای بسیاری از زنان زیبا مورد استفاده قرار گرفته است آورده ایم .

سرکه سیب برای صاف شدن پوست 

کافی است تا مقداری سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و آن را روی پوست خود بمالید ، این کار بهترین راه حل برای حذف سلول های مرده پوست و همچنین احیا و ترمیم پوست می باشد .

به علاوه باید سرکه سیب ( حدود 2 قاشق چای خوری ) را با دو فنجان آب ترکیب کنید و برای جلوگیری از مشکلات پوست در طول روز بنوشید .

این بهترین روش برای پاکسازی پوست شما از هر نوع لک و آلودگی و … است .

پاکسازی پوست صورت با لیمو

  • روش اول : لیمو و خیار

لیمو را نصف کنید و آب آن را استخراج نمایید ، سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 تا 12 دقیقه با آب گرم شستشو دهید ، بعد از آن خیار را برش دهید و رنده کنید و روی پوستتان اعمال کنید ، تا باعث مرطوب شدن آن شود .

شما باید این روش را روزانه تکرار کنید .

  • روش دوم : لیمو و عسل

آب لیمو را بگیرید و با 2 قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 17 تا 20 دقیقه با آب شستشو دهید .

  • روش سوم : لیمو و شکر

این ترکیب تاثیر بسیار زیادی در سم زدایی و لایه برداری و پاکسازی پوست دارد .

کافی است که فقط آب لیمو را با شکر به نسبت مساوی تقسیم کنید و بر روی پوست خود اعمال کنید و با انگشتان خود به صورت دایره ای ماساژ دهید و بعد از 10 تا 12 دقیقه آن را بشویید .

این روش را 1 بار در هفته تکرار کنید تا از داشتن پوستی درخشان و نرم  و سالم لذت ببرید .

نمک طعام مفید برای پوست 

شما باید به سادگی چند قاشق چای خوری نمک را با روغن زیتون ترکیب کنید و آن را تا زمانی که یک ماسک نسبتا غلیظ به دست آورید ، ادامه دهید و بعد مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید .

این بهترین راه حل برای حذف سلول های مرده پوست و کمک به تمیزی و پاکیزگی پوست است .

عسل برای پاکسازی پوست

  • روش اول : فقط عسل

باید مقداری از عسل را مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید و اجازه دهید تا به صورت طبیعی خشک شود و بعد با آب شستشو دهید .

این روش ساده را 1 بار در روز تکرار کنید .

  • روش دوم : عسل ، آرد نخود و شیر

شما باید به مقدار 1 به 2 ، عسل و شیر را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس یک قاشق چای خوری آرد نخود را به ترکیب اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک به دست آورید .

سپس آن را به سراسر پوست صورت و گردن خود اعمال کنید ، اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند و با استفاده از آب ولرم شستشو دهید . فراموش نکنید که این کار را 1 بار در هفته تکرار کنید .

  • روش سوم : عسل و دارچین

دارچین قادر به مهار رشد باکتری ها در پوست است و عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و طبیعی عمل می کند .

پس مخلوط عسل و دارچین یک راه حل موثر برای روشن شدن و پاک شدن پوست است .

به نسبت مساوی از عسل و دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید و این خمیر را روی پوست خود بمالید و حدود 12 تا 15 دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید .

راهی سخت و بسیار تاثیر گذاری در پاکسازی پوست شماست .

پاپایا ، گیاه چوب صندل و عسل 

یک عدد پاپایای رسیده را خرد کنید و سپس با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل ترکیب کنید ، تا یک ماسک غلیظ به دست آورید .

سپس آن را مستقیماً روی پوست صورت و گردنتان اعمال کنید و بعد از 25 تا 30 دقیقه با آب سرد برای بسته شدن منافذ بشوید و در نهایت با یک حوله خشک کنید ، در آخر می توانید مقداری گلاب را به پوستتان اعمال کنید تا اثرات آن را چندین برابر کنید .

این روش را  1 بار در هفته تکرار کنید تا پاکسازی پوست شما به بهترین روش ممکن صورت پذیرد .

روش های پاک سازی پوست در خانه 1

آلووئه ورا برای پاکسازی پوست 

یک عدد گیاه آلوئه ورا تهیه کنید و ژل آن را استخراج کنید ، سپس مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید . می توانید از یک تکه پنبه استفاده کنید و بعد از 25 تا 30 دقیقه که ژل خشک شد ، آن را پاک کنید و بشویید .

فراموش نکنید که این کار را 4 تا 5 بار در هفته تکرار نمایید .

جوش شیرین برای صاف شدن پوست 

  • روش یک : جوش شیرین و آبلیمو یا آب

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری آبلیمو یا آب مخلوط کنید ، تا خمیر خوب به دست آورید و آن را روی پوستی که قبلا تمیز کرده اید بمالید و بعد از چند دقیقه با آب گرم شستشو دهید و از یک حوله نرم استفاده کنید تا خشک شود .

این روش را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید .

  • روش دوم : جوش شیرین و عسل

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و به آرامی روی پوست صورت خود به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و در نهایت با آب معمولی یا آب سرد برای بسته شدن منافذ شستشو دهید .

این روش را 1 بار در هفته تکرار کنید .

گردو برای صاف شدن و پاکسازی پوست 

  • روش اول : گردو و ماست

در ابتدا مقداری از پودر گردو را در ماست به نسبت مساوی تقسیم کنید و  سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و اجازه دهید تا خشک شود، بعد از خشک شدن آن را با آب بشویید .

شما باید این روش را 1 بار در هفته تکرار کنید .

  • روش دوم : گردو و گلاب

همین طور می توانید سه عدد گردو را به مدت چند ساعت در آب بخیسانید و بعد صبح روز بعد آن را له کنید و با یک قاشق چایخوری گلاب ترکیب نمایید و آن را روی پوست خود به مدت 1 ساعت اعمال کنید ، سپس با آب گرم شستشو دهید .

این روش را 1 بار در هفته تکرار کنید . علاوه بر این می توانید 2 تا 3 عدد گردو را با یک لیوان شیر مخلوط کنید و روزانه بنوشید تا به بهترین عملکرد این روش برای پاکسازی پوست خو برسید .

فواید نعناع و ماست برای پوست 

یک قاشق چای خوری پودر نعناع را با یک قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک به دست آید ، آن را روی پوست صورت و گردن  اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم شستشو دهید .

 

آب گیاه چریش برای پاکسازی پوست 

ابتدا یک مشت از برگ های چریش را بشویید ، بعد آب آن ها را بگیرید و با مقداری آب ترکیب نمایید .

سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد شستشو دهید . همچنین باید روزانه مقداری از آب گیاه چریش را بنوشید .

آموزش پاکسازی پوست در منزل

زردچوبه برای صاف شدن و پاکسازی پوست 

  • روش اول : زردچوبه و آناناس

در ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با مقدار کافی آب آناناس ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک یکنواخت به دست آورید و آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود و بعد با آب گرم بشویید .

این روش را 2 تا 4 بار در هفته تکرار کنید .

  • روش دوم : زردچوبه ، آرد نخود و شیر یا آب

زردچوبه و آرد نخود به قسمت مساوی با مقدار کافی شیر یا آب ترکیب کنید و سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از چند دقیقه که خشک شد ، با آب شستشو دهید .

این روش را تا زمانی که از شر زخم ها و لکه های تیره خلاص شوید ، ادامه دهید .

خیار برای پاکسازی پوست 

یک عدد خیار تازه را خرد کنید و بعد آن را مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید ، اگر می توانید با آن بخوابید و صبح روز بعد با آب گرم بشویید و خشک کنید .

این روش  را هر شب قبل از خواب تکرار کنید .

آب گوجه فرنگی برای صاف شدن پوست 

اول از همه 2 عدد گوجه فرنگی تازه را له کنید و سپس آن را با 2 قاشق چای خوری گلاب ترکیب کنید و روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد شستشو دهید و اجازه دهید تا پوست به طور طبیعی خشک شود .

این روش بسیار ساده ولی تاثیر گذار است و قطعا نتیجه خوبی بر پاکسازی پوست شما خواهد داشت .

روش های پاک سازی پوست در خانه 3

توت فرنگی  و ماست برای پاکسازی پوست 

اول از همه ، 3 یا 4 عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب نمایید ، می توانید از مخلوط کن استفاده کنید تا یک ماسک غلیظ بدست آورید و سپس آنرا روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید .

این روش را 3 بار در هفته تکرار کنید .

سفیده تخم مرغ برای پوست 

  • روش اول : فقط سفیده تخم مرغ

بعد از جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ از یکدیگر آن را به خوبی هم بزنید تا فومی شکل شود و چند دقیقه صبر کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه که خشک شد ، آنرا بشویید .

  • روش دوم : سفیده تخم مرغ ، آرد نخود و آبلیمو

دو عدد سفیده تخم مرغ ، 2 قاشق غذاخوری آرد نخود و 4 یا 5 قطره آب لیمو را با یکدیگر ترکیب کنید تا زمانی که یک ماسک مناسب به دست آید ، سپس آنرا روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 18 تا 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید .

سیب زمینی برای پوست 

یک عدد سیب زمینی متوسط تازه را خورد کنید سپس آن را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 3 تا 5 دقیقه با آب سرد بشویید ، این کار را 1 بار در روز تکرار کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید .

نکات مهم :

صورت خود را هر روز صبح و شب ها بشویید . ماسک های مراقبتی را شب ها انجام دهید که پوست می خواهد استراحت کند ، این کار به رفع آکنه و لکه ها کمک می کند. سعی کنید هفته ای 1 بار  رو بالشتتان را عوض کنید ، زیرا ممکن است روغن موهای شما به آن جذب شود و به پوستتان منتقل شود .

یک تکه لیمو ترش را روی صورتتان به مدت 10 ثانیه بمالید ، اگر احساس سوزش کردید آنرا به 5 ثانیه کاهش دهید . این کار در روشن شدن پوست به شدت کمک خواهد کرد . اگر دچار التهاب یا قرمزی پوست هستید ، می توانید مقداری عسل را روی یک لیموی نصفه بریزید و این کار را تکرار کنید .

سلام یار

اگه قصد تغییر دنیا رو داری، قلم بردار و شروع به نوشتن کن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =

دکمه بازگشت به بالا