مزایای سلامتی جینسینگ چیست؟

What are the health benefits of ginseng

جینسینگ اثرات ضد التهابی دارد و ممکن است التهاب را کاهش دهد. سایر مزایای احتمالی از بهبود تفکر تا درمان اختلال نعوظ و کاهش قند خون متغیر است. جنسینگ به 11 گونه مختلف از یک گیاه کوتاه و کند رشد با ریشه های گوشتی اشاره دارد. دارای ریشه ای به رنگ روشن و چنگالی شکل، ساقه ای نسبتاً بلند و برگ های سبز به شکل بیضی است.

هم جینسنگ آمریکایی و هم جینسنگ آسیایی ممکن است انرژی، کاهش قند خون و کلسترول سطوح، کاهش استرس اتفاق می افتد و چگونه آن را مدیریت کنیم استرس، تقویت آرامش، درمان دیابت، و اختلال عملکرد جنسی در مردان را مدیریت کنید.

جینسینگ چیست؟

جنسینگ نوعی گیاه چند ساله دیر رشد است که از تیره  Panax از خانواده Araliaceae است. این گیاه در برخی از مناطق چین و سایر نقاط آسیا به نام Ginnsuu نیز نامیده می شود. اصطلاح جینسینگ از زبان چینی rénshēn گرفته شده است، که در آنrén به معنای «شخص» و shēn به معنای «ریشه گیاه» است.

این اصطلاح چینی به شکل مشخصه چنگال‌دار ریشه گیاه اشاره دارد که شبیه جفت پاهای یک فرد است. ریشه های مخروطی این گیاه حدود 2 تا 12 اینچ طول و رنگ برنزه دارند.

جنسینگ: ریشه باریک با تعداد ریشه های جانبی متغیر، 2 تا 12 اینچ طول، قهوه ای مایل به قرمز مایل به زرد.

توابع و ابزار

نام جنس Panax در یونانی به معنای «همه شفا می‌دهند» است و منشأ مشابهی با «پاناسه» دارد. این جنس توسط Linnaes که با کاربرد آن به عنوان شل کننده عضلانی در طب سنتی چینی آشنا بود، نامگذاری شد.

جنسینگ عمدتاً در آمریکای شمالی و در نیمکره شمالی آسیای شرقی در مناطقی مانند کره، بوتان و شرق سیبری یافت می شود. جنوبی ترین جینسینگ موجود در ویتنام یافت شد و “Panax vietnamensis” نام دارد.

جین سینگ معمولاً دارای ترکیباتی به نام جین سنوزیدها است. انواع و گونه‌های مختلفی از جینسنگ وجود دارد، از جمله جین‌سنگ پاناکس (جین‌سینگ آسیایی) و پاناکس کوین‌کفولیوس  (جین‌سینگ آمریکایی). گیاهان مختلف دیگری با ریشه جینسنگ اشتباه گرفته می‌شوند که نمونه‌های رایج آن از جمله جینسینگ سیبری (Eleutherococcus senticosus) و ولیعهد جینسنگ (Pseudostellaria heterophylla) است. گیاهان واقعی جینسینگ آنهایی هستند که متعلق به تیره Panax  هستند.

ریشه های جینسینگ معمولاً به صورت خشک شده به عنوان یک داروی سنتی فروخته می شود که تصور می شود فواید مختلفی را به عنوان یک عامل تقویت کننده جنسی، محرک و ضد دیابت و همچنین درمان اختلال عملکرد جنسی در مردان ارائه می دهد.

جنسینگ ممکن است به نوشیدنی های انرژی زا، دمنوش های گیاهی، تونیک های مو و محصولات آرایشی نیز اضافه شود. جین سینگ آمریکایی (Panax quinquefolius) در جنگل‌های غنی در اکثر مناطق شرقی ایالات متحده، از جمله کوه‌ها و پیمونت بالای کارولینای شمالی رشد می‌کند.

عوارض جانبی

برخی عوارض جانبی گزارش شده از مصرف جینسینگ شامل بی خوابی، حالت تهوع، فشار خون بالا، سردرد و درد سینه است. همچنین نشان داده شده است که این ماده در صورت استفاده در کنار وارفارین، فنلزین و داروهای ضد افسردگی باعث ایجاد واکنش های نامطلوب می شود. اگرچه مصرف جینسنگ عموماً بی خطر است، اما عوارض جانبی زیر:

  • سردرد
  • مشکلات خواب
  • مشکلات گوارشی
  • تغییر در فشار خون و قند خون
  • اسهال
  • ضربان قلب تند
  • واکنش پوستی شدید

زنان همچنین ممکن است سینه‌های متورم و خونریزی واژینال را تجربه کند.

مزایا

مردم به طور سنتی جینسینگ را برای کمک به طیف وسیعی از شرایط پزشکی مصرف می‌کنند. تحقیقات بیشتری برای تأیید اینکه آیا این مکمل به عنوان یک مکمل فوایدی دارد یا خیر، مورد نیاز است. محققان بر این باورند که جین سنوزیدها، اجزای شیمیایی موجود در جینسینگ، مسئول هر گونه اثرات بالینی این گیاه هستند.

دانشمندان و متخصصان بهداشت غربی اغلب خواص دارویی جینسینگ را زیر سوال می برند. یک بدون مدرک قطعی منبع مورد اعتماد درباره اثربخشی واقعی آن. محصولات جینسینگ می توانند از نظر کیفیت و خواص دارویی بالقوه متفاوت باشند. افراد باید مواد تشکیل دهنده هر محصول جینسینگ را قبل از خرید بررسی کنند، زیرا برخی از محصولات ممکن است حاوی منبع مورد اعتماد مقدار کم یا ناچیز جینسینگ، و برخی ممکن است حاوی مواد دیگری باشند.

محققان پیشنهاد می کنند که جینسینگ ممکن است دارای مزایای سلامتی زیر باشد:

مزایای سلامتی جینسینگ چیست؟

افزایش انرژی

جنسینگ ممکن است به تحریک فعالیت فیزیکی و ذهنی در افرادی که احساس ضعف و خستگی می‌کنند کمک کند. یک مطالعه معتمد منبع از 21 مرد و 69 زن دریافتند که جینسینگ نتایج خوبی در کمک به افراد با خستگی مزمن.

یک هدف 2014 مطالعه منبع مورد اعتماد از افرادی که درمان سرطان دریافت می‌کنند دریافتند که جینسینگ به کاهش خستگی ناشی از سرطان کمک می‌کند. با این حال، محققان فقط اثرات افزایش انرژی جینسینگ را در افراد در حال حاضر ثبت کردند. در حال درمان. جینسنگ در افرادی که قبلاً درمان سرطان را به پایان رسانده بودند، از نظر آماری بهبود قابل توجهی نشان نداد.

عملکرد شناختی تیزتر

جنسینگ ممکن است فرآیندهای تفکر و شناخت را بهبود بخشد. یک گزارش 2018 منبع مورد اعتماد دقت این مورد را بررسی کرد ادعا کنید. این گزارش به این نتیجه رسید که بر اساس مطالعات انسانی و حیوانی، اجزای جینسینگ پتانسیل درمان برخی از نقایص شناختی را دارند. این مطالعات نشان داد که جینسینگ می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد، که می تواند منجر به افزایش عملکرد شناختی شود.

A مطالعه 2016 روی تأثیرات جینسنگ قرمز کره ای بر عملکرد شناختی بیماران مبتلا به آلزایمر نویدبخش بود. خوب. این مطالعه شامل 14 نفر، سه مرد و 11 زن، با میانگین سنی 74.93 سال بود. بیماران 4.5 گرم جینسینگ قرمز کره ای را به مدت 12 هفته دریافت کردند. این مطالعه به این نتیجه رسید که جینسنگ قرمز کره ای به بهبود لوب پیشانی مغز عملکرد

اثرات ضد التهابی

جینسینگ ممکن است التهاب را کاهش دهد. طبق یک 2020 مطالعه منبع مورد اعتماد، جین سنوزیدها، اجزای فعال جینسینگ، ممکن است مسیرهایی را در سیستم ایمنی بدن هدف قرار دهند که می توانند التهاب را کاهش دهند.

درمان اختلال نعوظ

آقایان ممکن است برای درمان اختلال نعوظ. یک هدف بررسی سیستماتیک منبع مورد اعتماد اثرات جینسنگ قرمز را بر اختلال نعوظ آزمایش کرد. این بررسی نشان داد که تعداد کارآزمایی‌ها، حجم کل نمونه و کیفیت روش‌های آزمایشی برای نشان دادن مزایای بالینی مداوم کافی نبودند.

A 2012 مطالعه معتمد منبع از 119 مرد مبتلا به اختلال نعوظ خفیف تا متوسط ​​دریافتند که عصاره توت جینسینگ عملکرد کلی جنسی را بهبود می بخشد. این مطالعه 8 هفته به طول انجامید و در طی آن برخی از گروه توت جینسینگ کره ای دریافت کردند. عصاره، و دیگران دارونما دریافت کردند. برای تعیین اینکه آیا جینسینگ یک درمان قابل اعتماد برای اختلال نعوظ است، تحقیقات بیشتری لازم است.

پیشگیری از آنفولانزا

تحقیق در مورد اثرات جینسینگ روی موش نشان می‌دهد بین جینسینگ و درمان و پیشگیری از آنفولانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV). یافته‌های یک مطالعه دیگرکه عصاره جینسینگ قرمز می‌تواند بقای سلول‌های اپیتلیال ریه انسان آلوده به ویروس آنفولانزا را بهبود بخشد. بر اساس مطالعه فوق، دقیقاً نحوه عملکرد مکانیسم های ضد ویروسی در جینسنگ مشخص نشده است.

کاهش قند خون

A 2014 مطالعه نشان می‌دهد که جینسینگ ممکن است به کاهش قند خون و درمان دیابت کمک کند. جین‌سنوزیدها ممکن است روی انسولین تولید در پانکراس و بهبود مقاومت به انسولین با استفاده از مکانیسم های دیگر.

یکی دیگر ازمزایای مشابهی از جینسینگ در کاهش قند خون نشان داد. برخی از شرکت کنندگان روزانه 2.7 گرم جینسنگ قرمز تخمیر شده مصرف می کردند، در حالی که برخی دیگر دارونما مصرف می کردند. محققان دریافتند که جینسینگ موثر است. در کاهش قند خون و افزایش سطح انسولین بعد از غذا در مقایسه با دارونما.

مطالعات بالینی بیشتر و استانداردسازی ریشه جینسنگ برای تعیین اینکه آیا جینسینگ یک درمان مکمل احتمالی برای دیابت است، مورد نیاز است. محققان همچنین باید بررسی کنند که چه دوزهای خاصی ممکن است موثر باشد.

تعامل ها

افراد ممکن است یک تعامل متوسط هنگام استفاده از جینسنگ با کلاس داروهای ضد افسردگی به نام مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOI). جنسینگ می‌تواند اثرات فشار خون، دیابت، و داروهای قلبی را تغییر دهد، از جمله کلسیم مانند نیفدیپین. هرگز بدون مشورت با پزشک، جینسینگ و داروهای قلب را همزمان مصرف نکنید.

این گیاه همچنین می‌تواند افزایش خطر خونریزی هنگام مصرف با داروهای رقیق کننده خون، مانند وارفارین یا آسپرین.

سلام یار

اگه قصد تغییر دنیا رو داری، قلم بردار و شروع به نوشتن کن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا