سکته قلبی را با درد معده اشتباه نگیرد

اگر ناراحتی و درد قلبی شما در اثر یک مورد جدی و خطرناک مثل حمله قلبی باشد ، در این مواقع در ناحیه قفسه سینه فشردگی و سنگینی و در ناحیه معده احساس سوزش خواهید کرد . سوزش سر دل در فرد دیابتی و افراد دارای سابقه بیماری قلبی ، عروقی مربوط به معده نمی ‌شود .

یک فوق تخصص قلب و عروق  می گوید

گاهی دردهای قلبی خود را با علائم گوارشی نشان می‌ دهد در این هنگام مریض با احساس سوزش سر دل به پزشک مراجعه می‌ کند و علائمی غیر از درد قفسه سینه دارد . سوزش سر دل را در آقایان بالای ۴۰ سال ، فرد دیابتی همچنین در افراد دارای سابقه بیماری قلبی مربوط به بیماری ‌های معده نمی ‌دانیم به خصوص که این مسئله پس از فعالیت و استرس فرد به وجود آمده باشد .

 

سکته قلبی را با درد معده اشتباه نگیرد

این متخصص ادامه می دهد

 

عصب‌ های تحتانی قلب در هنگام سکته درد می‌ گیرد و فرد علائمی شبیه بیماری ‌های گوارشی چون سنگ کلیه ، صفرا و رفلکس معده دارد . علاوه بر این علامت علائم همراه آن از بیمار سوال می‌ شود ، اینکه فرد به استرس عصبی دچار شده است یا بیماری‌ هایی چون قند ، ‌چربی و فشار خون در وی مشاهده می‌ شود ؟

گاهی مرد ۴۰ ساله سیگاری با علامت سوزش سر دل به پزشک مراجعه می ‌کند ، برخی بدون توجه به اینکه وی در شرف سکته قلبی قرار دارد به وی داروهای بیماری گوارشی می‌ دهند . در این هنگام باید از این بیمار نوار قلب گرفت تا بتوان سکته قلبی را در این فرد تشخیص داد .

علاوه بر نوار قلبی از آزمایش و تست ورزش همچنین در مراحلی از آنژیوگرافی به منظور تشخیص سکته قلبی در فرد استفاده می ‌کنیم . هنگامی که از مبتلا نشدن فرد به بیماری قلبی مطمئن شدیم وی را به متخصص گوارش ارجاع می‌ دهیم . صرف گرفتن شرح حال نمی‌ توان وجه متمایزی بین سوزش سر دل در سکته قلبی و بیماری گوارشی یافت .

در صورتیکه فرد سیگاری بالای ۴۰ سال به سوزش سر دل مبتلا می ‌شود به طور حتم به وجود بیماری قلبی در خود فکر کند .

 

سلام یار

اگه قصد تغییر دنیا رو داری، قلم بردار و شروع به نوشتن کن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا