خواص و خرید روغن مورینگا اصل

روغن مورینگا از درخت مورینگا که آن را به نام طبل هم می شناسند گرفته می شود . این روغن  نام دیگری هم دارد ، که به آن روغن بن هم گفته می شود ، این اسم به دلیل وجود اسید چرب در این روغن با ارزش روی آن گذاشته شده است .

فواید این روغن نه تنها از نظر علم روز تایید شده است بلکه در کتاب های طب قدیمی یونان و روم باستان هم از این روغن نام برده شده است .

از این روغن میتوان مانند دیگر روغن های دارویی به هر شکلی استفاده کرد حالا چه به شکل موضعی و چه پخت و پز ، که در هر صورت تاثیرات فوق العاده ای دارد .

این روغن را به صورت کاملا ارگانیک و طبیعی به دست می آورد که حالا در اختیار شما قرار داده است . این روغن یک روغن گیاهی بسیار مفید است که می توانید از خواص آن برای پوست و مو و سایر قسمت های بدن بهره ببرید ، خواص روغن بسیار زیاد است .

این روغن نرم و سبک است و سبب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌ شود و پوست سر را مرطوب و مو را مستحکم می‌ کند . به علاوه این روغن مغذی و پاک‌ کننده است که این ویژگی آن را تبدیل به یک گزینه‌ ی مفید برای پوست‌ های خشک ، ترک خورده ، چرب و مستعد آکنه می‌ کند .

در این مقاله به بررسی مواردی از خواص روغن مورینگا برای پوست و مو می‌ پردازیم و در پایان، طرز تهیه‌ ی ماسک مورینگا برای پوست و مو را به شما آموزش می‌ دهیم .

روغن مورینگا چیست؟

روغن مورینگا ( Moringa oil ) از دانه‌ های یکی از مغذی ترین درخت های روی زمین استخراج می‌ شود . این روغن سرشار از آنتی اکسیدان های قوی ، مواد معدنی و ویتامین های است که تمام نیاز های پوست شما را تأمین می‌ کنند .

روغن مورینگا سرشار از آنتی اکسیدان های قوی ، مواد معدنی و ویتامین هایی است که تمام نیاز های پوست شما را تامین می‌ کنند . به طور مثال می توانید از آن مانند روغن نارگیل در پخت و پز استفاده کنید .

از جمله ترکیبات موجود در این روغن مفید می توان به :

  • اسید های چرب
  • آنتی اکسیدان
  • استرول
  • توکوفرول
  • پروتئین
  • ویتامین‌های A ،  C
  •  فلاونوئید اشاره کرد .

خواص روغن مورینگا برای پوست و مو

امروزه که محافظت از پوست در برابر تاثیرات مضر آلودگی های محیطی تبدیل به دغدغه ی بسیاری از افراد شده ‌است ، روغن مورینگا هدیه ی طبیعت به پوست شماست .

این روغن به دلیل تاثیرات ضد پیری ، درمانی و زیبایی خود ، یکی از پرطرفدارترین روغن‌ ها در صنعت زیبایی محسوب می‌ شود . یکی از اصلی‌ ترین فواید روغن مورینگا ، که آن را تبدیل به یک ترکیب محبوب در صنعت آرایشی می‌ کند .

سرشار بودن آن از « سیتوکین » ، و مهمتر از آن « زیاتین » ( قوی‌ ترین هورمون گیاهی ) است . زیاتین به بهبود رشد بافت سلولی پوست و به تاخیر انداختن فرآیند پیری ، از طریق تغذیه و تقویت بافت های پوست کمک می‌ کند .

در ادامه ، به بعضی از خواص روغن مورینگا برای سلامت و زیبایی پوست و مو اشاره می‌ کنیم .

خواص و خرید روغن مورینگا اصل

روغن مورینگا چطور به دست می آید 

درخت مورینگا به طور کل در رشته کوه های هیمالیا پیدا می شود . روغن مورینگا خالص هم با فشار دادن دانه این درخت به دست می آید .

این درخت مانند یک معجزه ، عمل می کند که می توان حتی از برگ آن هم استفاده کرد . طبق بررسی های متخصصان ، برگ های این درخت حتی از اسفناج هم مقوی تر است .

حالا ممکن است دانه های مورینگا را با دست یا با دستگاه فشار دهند ، در هر صورت با این روش می توان به روغن این درخت دست پیدا کرد

برگ مورینگا

درخت مورینگا برای اهداف مختلف استفاده می شود . بخاطر داشته باشید که فروش روغن مورینگا فقط از دانه های آن است نه از برگها یا گلهای آن .

برخی از مزایای ادعا شده مورینگا ممکن است از روغن حاصل نشود ، بلکه از اشکال دیگر مانند پودر برگ حاصل می شود . به عنوان مثال ، برخی از شواهد نشان می دهد که برگ های مورینگا ممکن است برای کنترل دیابت مفید باشد .

برگها همچنین ممکن است حاوی خواص ضد باکتری Trust Source باشند . مصرف پوست ، برگ و گل درخت مورینگا می تواند انقباضات رحمی را به حدی ایجاد کند که باعث سقط شود .

با این حال ، مهم است که در مورد استفاده از روغن مورینگا با دکتر خود صحبت کنید ، به خصوص هنگام تلاش برای بارداری و در دوران بارداری .

مرطوب کنند پوست

مورینگا یکی از بهترین مرطوب کننده‌ ها برای پوست است . این روغن باید به عنوان روغن ماساژ ، روی پوست مالیده شود . روغن مورینگا پوست را درخشان و به خوبی مرطوب می‌ کند ، اما سبب چرب شدن آن نمی‌ شود .

این روغن به خوبی جذب پوست می‌ شود ؛ به همین دلیل ، یک ترکیب مطلوب در بسیاری از محصولات آرایشی خانگی به ‌شمار می‌ رود .

این خاصیت مرطوب ‌کنندگی روغن ، به دلیل مقدار زیاد اسید های چرب امگا ۹ ( اسید اولئیک ) موجود در آن است . روغن مورینگا به دلیل دارا بودن اسید بنیک ، پوست را کاملا لطیف می‌ کند .

از اسید بنیک به دلیل توانا‌یی در لطیف کردن پوست و نرم کردن مو ، در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود . این روغن به راحتی روی پوست قرار می‌گیرد و به خوبی پخش می‌ شود .

آبرسانی پوست

40 % از روغن مورینگا را اسید های چرب تک غیر اشباع تشکیل می‌ دهد که از این میزان 70 % اسید اولئیک است . این موضوع روغن مورینگا را تبدیل به یک محصول عالی برای تقویت سد دفاعی پوست می‌ کند .

حتی سبب حفظ رطوبت پوست و محافظت از آن در برابر محرک‌ های محیطی می‌ شود . این یعنی روغن مورینگا یک مرطوب کننده خوب بوده و برای پوست‌ های خشک و حساس مفید است‌ .

ضد پیری

احتمالا تا الان متوجه شده‌ اید که روغن مورینگا ، دارای بهترین خواص ضد پیری است . این روغن مغذی ، سرشار از آنتی اکسیدان هایی‌ است که فعالیت رادیکال‌ های آزاد را مهار می‌ کنند و در نتیجه فرآیند پیری را به تعویق می اندازند .

این روغن به برطرف کردن چین و چروک ، همچنین جلوگیری از افتادگی پوست صورت کمک می‌ کند . سرشار بودن روغن مورینگا از ویتامین C ، به تثبیت کلاژن پوست کمک می‌ کند .

کلاژن در کاهش خطوط ظریف پوست و ترمیم سلول های پوستی آسیب دیده ، مفید است .

خواص و خرید روغن مورینگا اصل

شفاف و روشن کننده پوست 

روغن مورینگا سرشار از بسیاری از ویتامین های مغذی نظیر ویتامین های A ، C  و E است . این ویتامین‌ ها به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست ، کاهش تعداد خطوط ظریف و چین و چروک ، و مبارزه با التهاب کمک می‌ کنند .

علاوه بر این ، ویتامین C به طور ویژه در ترمیم سلول های پوستی آسیب ‌دیده ، مفید است . روغن مورینگا به دلیل اینکه سرشار از ویتامین است ، به خوبی به پوست نفوذ می‌ کند .

زمانی که این روغن را روی پوست خود بمالید ، به راحتی جذب پوست می‌ شود و یک شفافیت فوری در پوست ایجاد می‌ کند .

درمان بریدگی‌ها ، سوختگی‌های پوستی

مورینگا به عنوان یک روغن ضد التهاب و یک ضد عفونی کننده خوب شناخته می‌ شود . این روغن به درمان بریدگی‌ های خفیف و سطحی ، حتی سوختگی ها کمک می‌کند . می‌توانید از این روغن برای بهبود گزش حشرات هم استفاده کنید .

درمان آفتاب سوختگی

به دلیل اینکه دارای خواص تسکین دهنده و ضد التهابی است ، یک درمان عالی برای آفتاب سوختگی محسوب می‌ شود . اگر دچار آفتاب‌ سوختگی شدید ، به آرامی روغن مورینگا را روی ناحیه مورد نظر بمالید .

این روغن سبب تسکین درد و کاهش التهاب و ناراحتی پوست می‌ شود .

پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست

یکی دیگر از خواص روغن مورینگا ، پاک‌سازی و جوان‌ سازی پوست است . 72 % از روغن مورینگا را اسید اولئیک تشکیل می‌ دهد . به همین دلیل ، یک پاک ‌کننده عمیق عالی برای پوست محسوب می‌ شود و دارای تاثیرات پاک کننده و سم زدا است .

این روغن همچنین حاوی سولفور است که به تولید کراتین طبیعی در پوست کمک و پوست شما را سفت و مستحکم می‌ کند .

متعادل کردن چربی پوست

روغن مورینگا شبیه به چربی طبیعی تولید شده توسط پوست است . این یعنی بدون اینکه پوست را چرب کند ، می تواند به متعادل کردن و تغذیه انواع پوست کمک کند .

خواص ضد میکروبی

دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است ، و به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین E ، خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد .

خواص و خرید روغن مورینگا اصل

از بین بردن جوش و لکه‌های تیره

خواص ضد عفونی ‌کننده و ضد میکروبی خود معروف است ، که این موضوع می تواند در درمان جوش مفید باشد . این روغن تولید سبوم ( چربی ) اضافی را کنترل و از مسدود شدن منافذ توسط آلودگی و باکتری جلوگیری می‌ کند .

اگر می‌خواهید پوست تان صاف و بی‌ عیب باشد ، سه قطره روغن را با مقدار کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی آکنه ، جوش های سر سیاه ، خراشیدگی و جای زخم ( اسکار ) خود بمالید تا شاهد بهبود سریع آن‌ ها باشید .

ترمیم پوست آسیب‌ دیده

صرف ‌نظر از محلی که زندگی می‌ کنید ، آلاینده‌ های مختلفی در محیط وجود دارند . این آلاینده‌ ها به لایه های عمیق‌ تر اپیدرم ( لایه اول پوست ) نفوذ می‌ کنند و بر روی یکپارچگی ساختار پوست تاثیر می‌ گذارند .

در نتیجه توانایی دفاعی پوست ، در اثر مواجهه با آلودگی مختل می‌ شود . آلاینده‌ ها و ریزگردها ، به تدریج پوست را از آنتی اکسیدان ها تهی و آن را خشک می‌ کنند .

این ذرات ، عملکرد سد دفاعی سطح پوست را هم مختل می‌ کنند و رطوبت پوست را کاهش می‌ دهند . مواد شیمیایی گیاهی ( فیتو شیمیایی‌ ) موجود در روغن مورینگا ، نشانگر غنی بودن آن از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها است .

که سد دفاعی پوست را ترمیم و از آن محافظت می‌ کنند . سطح بسیار بالای اسید اولئیک ، تضمین می‌ کند که پوست حتی هنگام مواجهه با آلودگی ، هیدراته باقی بماند .

خرید روغن مورینگا خالص

نرم کردن و بهبود ترک پاشنه ی پا

دلیل اینکه حاوی ویتامین‌های A ، E ، C  و بسیاری از آنتی اکسیدان‌ ها است ، پوست خشک و تاول زده‌ی پاشنه ی پا را نرم ، پوست ترک خورده را تغذیه و ترمیم ، و به تولید مجدد سلول ها و رشد سلول های جدید کمک می‌ کند .

مرطوب کردن پوست سر

از دیگر خواص روغن مورینگا می توان به مرطوب کردن پوست سر اشاره کرد که یک روغن ماساژ بسیار معروف است . برای ماساژ پوست سر ، ابتدا موهایتان را خیس کنید .

سپس مقداری از روغن مورینگا را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید . از این طریق ، روغن به ریشه های موی شما نفوذ و پوست سر شما را مرطوب می‌ کند . این روغن برای افراد با پوست سر خشک ، عالی است .

مستحکم‌تر کردن مو و جلوگیری از شوره سر

اسید اولئیک موجود در روغن مورینگا به مستحکم کردن مو و حفظ رطوبت آن کمک می‌ کند . خواص ضد میکروبی روغن مورینگا ، شوره و خشکی را از پوست سر شما دور می‌ کند .

نرم‌ کننده‌ طبیعی 

روغن مورینگا داری بالاترین سطح طبیعی اسید بنیک ، ترکیب رایج در نرم کننده های مو است . مالیدن چند قطره از روغن  به عنوان یک مرطوب کننده بدون نیاز به شستشو روی موی نم دار ، مانند یک نرم کننده طبیعی عمل خواهد کرد .

خواص و خرید روغن مورینگا اصل

کمک به رشد موهای جدید

بر اساس گزارش افرادی که از مورینگا استفاده می‌ کنند ، مصرف روغن مورینگا به همراه مکمل غذایی مورینگا ، از عقب رفتن خط رویش مو جلوگیری می‌ کند و حتی سبب رشد موهای جدید در نواحی بدون مو می‌ شود .

ماسک خانگی روغن مورینگا برای پوست و مو

شما می‌ت وانید با روغن مورینگا ، برای پوست و موی خود ماسک خانگی تهیه کنید . در اینجا به مواد لازم و طرز تهیه ماسک روغن مورینگا برای پوست و مو می پردازیم . توجه داشته باشید که مواد لازم برای تهیه ماسک پوست و مو یکسان است .

مواد لازم

  • روغن حامل ( مانند روغن بادام ، که خواص مرطوب کنندگی دارد . ) 2 فنجان
  • روغن مورینگا  5 تا 10 قطره
  • روغن اسانسی ( مانند روغن اسطوخودوس یا روغن درخت چای ) 5 تا 10 قطره

روش درست کردن ماسک روغن مورینگا برای پوست

  1. روغن حامل ، روغن مورینگا و روغن اسانسی را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و به آرامی روی پوست صورت خود ماساژ دهید .
  2. اجازه دهید مخلوط به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست تان بماند . سپس آن را با آب ولرم بشویید و به آرامی به صورت تان ضربه بزنید تا خشک شود . پس از استفاده از این ماسک ، از مرطوب‌ کننده استفاده کنید .

روش درست کردن ماسک روغن مورینگا برای مو

  1. روغن حامل ، مورینگا و روغن اسانسی را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید .
  2. می‌ توانید مخلوط به دست آمده را قبل از قرار دادن روی موهایتان ، چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید . مخلوط را روی ریشه موهایتان ماساژ دهید .
  3. موهایتان را با یک روسری یا کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید ماسک طی شب روی موهایتان بماند .
  4. صبح روز بعد ، موهایتان را طبق روال همیشگی بشویید و نرم کننده بزنید .

عوارض روغن مورینگا چیست ؟

این روغن توسط متخصصان زیادی از سراسر دنیا تست و بررسی شده است و تا کنون هیچ گونه عوارضی مشاهده نشده است .

چند نکته پایانی

  • با داشتن دستور تهیه ی مناسب ، می‌توانید از روغن به عنوان ماده پایه برای شامپوی ضد شوره استفاده کنید . روغن های موی حاوی مورینگا را هم می‌توانید از بازار تهیه کنید .
  • روغن مورینگا یک روغن خشک تلقی می‌شود ؛ این یعنی به آسانی و بدون اینکه پوست را چرب کند و ردی از چربی به جای بگذارد ، جذب پوست می‌ شود .
  • این روغن حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است . این روغن عمر مفید زیادی دارد و تا چند سال پس از تولید فاسد نمی‌ شود . این موضوع روغن را تبدیل به یک عنصر محبوب برای استفاده در محصولات سلامتی و زیبایی می‌ کند .

 

سلام یار

اگه قصد تغییر دنیا رو داری، قلم بردار و شروع به نوشتن کن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا